Παρασκευή 17 Ιουλίου 2015

Μεθοδολογία Ανάπτυξης Νέων Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων

Α. Γενικά

Οι προτάσεις ανάπτυξης ενός εκπαιδευτικού προγράμματος, όσο και εν γένει ενός εκπαιδευτικού προιόντος, δεν θα πρέπει να εξαντλείται στην ύπαρξη τίτλων και στοιχειωδών περιγραμμάτων, χωρίς προηγούμενη μελέτη, σχεδιασμό του προϊόντος (σκοπός - στόχοι-αποτελέσματα), υποστήριξη από εκπαιδευτές, βιβλιογραφία κ.λ.π. Όπου έχουν ήδη αναπτυχθεί προγράμματα οι υπεύθυνοι εισηγητές θα πρέπει να υποβάλλουν στοχοθεσία, syllabus, βιβλιογραφία, προτάσεις επικοινωνίας & λοιπά στοιχεία που ζητούνται.

Β. Μεθοδολογία

Κάθε πρόταση, για να θεωρείται άρτια οργανωμένη απαραίτητα θα πρέπει να περιλαμβάνει τα παρακάτω στοιχείαι:

1.Τα πληροφοριακά στοιχεία του εκπαιδευτικού προϊόντος
2. Το περιεχόμενο και την παρουσίαση της πρότασης
3.Εκπαιδευτική μεθοδολογία – πόροι – στοιχεία προώθησης & υλοποίησης
4.Πρακτική άσκηση
5.Χρονοδιαγράμματα
6.Τρόπους επικοινωνίας του προγράμματος
7.Αξιολόγηση προγράμματος


Γ. Αναλυτική ανάπτυξη της μεθοδολογίας

1.Πληροφοριακά στοιχεία του εκπαιδευτικού προγράμματος
Εισηγητής – Τίτλος – Συνολική διάρκεια σε ώρες (εβδομαδιαία και συνολικά)– Κοινό στο οποίο απευθύνεται και εστιάζεται γνωστικά, πέραν της εστίασης σέ ένα συνολικό εκπαιδευτικό επίπεδο των συμμετεχόντων σε ένα εκαπιδευτικό πρόγραμμα.

2.Περιεχόμενο και παρουσίαση της πρότασης
Αναλυτική περιγραφή
Σκοπός του προγράμματος
Εκπαιδευτικοί στόχοι – γνώσεις - χρησιμότητα
Δεξιότητες μετά την παρακολούθηση
Συμπεριφορές μετά την παρακολούθηση
Εάν τα παραπάνω δεν επιτυγχάνονται το σίγουρο είναι ότι το πρόγραμμα δεν θα τύχει απήχησης στην αγορά και γενικότερα στους δυνητικούς συμμετέχοντες

3.Εκπαιδευτική μεθοδολογία, πόροι, διαδικασίες προώθησης & υλοποίησης του εκπαιδευτικού προγράμματος

Α. Επιστημονική οργάνωση προγράμματος
-Εδώ περιλαμβάνονται η επιστημονική οργάνωση της πρότασης, καθορίζεται ο επιστημονικά υπεύθυνος, οι απαραίτητοι εκπαιδευτές. Επίσης θα υπάρχει πρόβλεψη για την παρακολούθηση του προγράμματος εκπαιδευτικά αλλά και από άποψη επικοινωνίας και με ποιο τρόπο αυτή θα επιτευχθεί. Να γίνεται αναφορά στη μεθοδολογία και τη διαδικασία προσέγγισης του υποψηφίου κοινού.

Β. Χαρακτηριστικά του εκπαιδευτικού προγράμματος:
· Μαθήματα με ανάλυση σε θεωρία – πρακτική και σύνολο, κατανομή ωρών
· Εκπαιδευτικές ενότητες ανά μάθημα
· Βιογραφικά εκπαιδευτών
· Εκπαιδευτικές μέθοδοι και τεχνικές
· Τυχόν εξοπλισμός και εποπτικά μέσα
· Βιβλιογραφία ή κατάθεση σημειώσεων εάν δεν υπάρχει βιβλιογραφία

Η προσέγγιση εδώ θα τεκμηριώνει επίσης τη συνάφια των μαθημάτων σε σχέση με τους στόχους τα χαρακτηριστικά και τις ανάγκες της αγοράς.

4.Πρακτική άσκηση σε επιχειρήσεις
Να εξετάζονται αρχικά και να υποδεικνύονται επιχειρήσεις για την πρακτική άσκηση των συμμετεχόντων, εφόσον αυτή κρίνεται απαραίτητη.


5.Επικοινωνία του εκπαιδευτικού προγράμματος(Τρόποι- κόστη- απαραίτητα κείμενα για έντυπα κ.λ.π.)
· Μέθοδος επικοινωνίας
· Χρονοδιάγραμμα υλοποίησης (τι θα γίνει, ποιος θα το κάνει, πότε, πως και πόσο θα κοστίσει)
· Τρόποι παρακολούθησης του προγράμματος προώθησης
· Προσφορές κόστη ή διάθεση στοιχείων για κοστολόγηση (π.χ. ανθρωποώρες εργασίας, κόστος επικοινωνίας κ.λ.π.)


6. Παρακολούθηση αποτελεσμάτων

7.Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού προγράμματος

· Σε σχέση με τον στόχο τα αποτελέσματα και το χρονικό ορίζοντα επίτευξής του
· Αξιολόγηση αποδοχής
· Προτάσεις για την αποδοτικότερη επικοινωνία
· Αξιολόγηση της επίτευξης των εκπαιδευτικών στόχων μετά την υλοποίηση και για το πώς συνδέεται με τις ανάγκες της αγοράς
Θέλω να πιστεύω ότι η παραπάνω μεθοδολογία, χωρίς να αποτελεί θέσφατο, θα δώσει κατεύθυνση στο έργο σας!

Για περισσότερη επικοινωνία:
e-mail: vasgalanis@gmail.com
Mobile: 6980 558496

Δεν υπάρχουν σχόλια: