Τετάρτη 30 Σεπτεμβρίου 2015

Το πρώτο ολιστικό συνέδριο για τη βιομηχανία της ομορφιάς


Παρασκευή 20 Νοεμβρίου 2015, Αμφιθέατρο Maroussi Plaza




Το 1st Athens Beauty Conference, το πρώτο ολιστικό συνέδριο ομορφιάς στην Ελλάδα, έχει ως στόχο να διερευνήσει όλα τα θέματα που απασχολούν σήμερα τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην αγορά του Beauty, με την ενεργή συμμετοχή ειδημόνων του χώρου από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Φιλοδοξία του συνεδρίου είναι να καθιερωθεί ως τόπος συνάντησης ολόκληρης της βιομηχανίας, όπου επαγγελματίες του κλάδου και συνεργάτες θα έχουν τη δυνατότητα να παρουσιάσουν καλές πρακτικές και business cases, να ενημερωθούν και να συζητήσουν πάνω σε σημαντικά θέματα της αγοράς και να ανταλλάξουν νέες και παραγωγικές ιδέες, ενισχύοντας παράλληλα το δίκτυο γνωριμιών τους.
Βασική ΘεματολογίαΤο 1st Athens Beauty Conference θα φιλοξενήσει κορυφαίους διεθνείς ομιλητές και στελέχη της ελληνικής αγοράς που θα παρουσιάσουν έρευνες και καλές πρακτικές και θα συζητήσουν για μία σειρά από θέματα όπως:

  • Τάσεις και εξελίξεις στη διεθνή αγορά καλλυντικών και στην Ελλάδα.
  • Εξελίξεις στην έρευνα και η σημασία της καινοτομίας.
  • Το νέο προφίλ καταναλωτή προϊόντων beauty.
  • Τα νέα κανάλια διανομής και νέοι τρόποι πώλησης και προώθησης προϊόντων ομορφιάς.
  • Νέες πλατφόρμες marketing και επικοινωνίας.
  • Ο ρόλος του ηλεκτρονικού εμπορίου και του omnichannel retail στην αγορά του beauty.
  • Η προσφορά ολοκληρωμένης εμπειρίας στον καταναλωτή.
  • Αειφορία και CSR στον χώρο της ομορφιάς.
Το συνέδριο απευθύνεται σε: 
  • Ιδιοκτήτες επιχειρήσεων και Διευθύνοντες Συμβούλους.
  • Στελέχη marketing, επικοινωνίας και δημοσίων σχέσεων.
  • Υπεύθυνους Customer Service, Πωλήσεων, Trade Marketing.
  • Στελέχη Digital Marketing και e-commerce.
  • Συμβούλους ομορφιάς.
  • Προμηθευτές και συνεργάτες.
  • Όσους εργάζονται στο συνολικό επιχειρηματικό δίκτυο δημιουργίας και προώθησης προϊόντων ομορφιάς.
Επικοινωνήστε μαζί μας

Περιεχόμενο
Κατερίνα Βαλλογιάννη, τηλ.: 210 6617 777 (εσωτ. 105), fax: 210 6617 778, e-mail:kv@boussias.com

Μαριλένα Φατσέα, τηλ.: 6972 001 020, e-mail:Mfatsea@fidelfortis.com

Χορηγίες - Συμμετοχές
Βασίλης Κουτσαβλής, τηλ.: 210 6617 777 (εσωτ. 129), fax: 210 6617 778, e-mail:vkoutsavlis@boussias.com
1st Athens Beauty Conference
Δηλώστε έγκαιρα τη συμμετοχή σας και επωφεληθείτε
Κόστος συμμετοχής με early bird 20% μέχρι 16/10

1η συμμετοχή: €250 / €200 

Κάθε επόμενη: €225 / €160 

Πακέτο 3 συμμετοχών: €475 / €360 

Πακέτο 5 συμμετοχών: €700 / €520 
(Οι παραπάνω τιμές επιβαρύνονται με Φ.Π.Α. 23%) 


 Δηλώστε συμμετοχή

CO-PRODUCED 

Marketing Week
Marketing Week

Fashion Daily
Fashion Daily

IN ASSOCIATION WITH 

Fidel & Fortis
Fidel & Fortis



Δευτέρα 21 Σεπτεμβρίου 2015

Έρευνες οικονομικής συγκυρίας στις επιχειρήσεις και τους καταναλωτές

Για την αποτελεσματική διεκπεραίωση της παρακολούθησης των βραχυπρόθεσμων οικονομικών εξελίξεων και προοπτικών, το ΙΟΒΕ κάνει εκτεταμένη χρήση των ερευνών οικονομικής συγκυρίας των επιχειρήσεων και των νοικοκυριών. Η μονάδα οικονομικής συγκυρίας του ΙΟΒΕ είναι υπεύθυνη για τη διεξαγωγή αυτών των ερευνών, την ανάλυση των συλλεγόμενων στοιχείων και τη δημοσίευση των αποτελεσμάτων τους. Οι έρευνες αυτές, τις οποίες πραγματοποιεί το ΙΟΒΕ αδιαλείπτως από το 1981, αποτελούν μέρος του Εναρμονισμένου Προγράμματος Επιχειρηματικών Ερευνών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ένα έργο που έχει αναπτυχθεί σταδιακά από το 1962. Επιπλέον, από τον Ιανουάριο του 2008, το ΙΟΒΕ είναι ο μοναδικός φορέας στην Ελλάδα που διεξάγει και την Έρευνα των Καταναλωτών (καταναλωτική εμπιστοσύνη) για τη Γενική Διεύθυνση Οικονομικών και Χρηματοδοτικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (DG ECFIN – European Commission). Οι έρευνες οικονομικής συγκυρίας για τις επιχειρήσεις και τους καταναλωτές διεξάγονται από όλες τις χώρες-μέλη της ΕΕ βάσει των εναρμονισμένων ερωτηματολογίων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Στην Ελλάδα, το ΙΟΒΕ διεξάγει τη μηνιαία έρευνα οικονομικής συγκυρίας για τους καταναλωτές και για τις επιχειρήσεις της Βιομηχανίας, των Κατασκευών, του Λιανικού Εμπορίου και των Υπηρεσιών,, καθώς και την εξαμηνιαία Έρευνα Επενδύσεων στη Βιομηχανία. Το ΙΟΒΕ διαθέτει τα μηνιαία αποτελέσματα της έρευνας οικονομικής συγκυρίας στη Γενική Διεύθυνση Οικονομικών και Χρηματοδοτικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ενώ η αναλυτική μηνιαία παρουσίασή τους, σε συνδυασμό με την ανάλυση των βραχυπρόθεσμων προοπτικών της ελληνικής οικονομίας, πραγματοποιείται στο «Δελτίο Οικονομικής Συγκυρίας». Από το 2009, το Δελτίο Οικονομικής Συγκυρίας συνοδεύεται κάθε μήνα στην ιστοσελίδα του ΙΟΒΕ και από ξεχωριστή παρουσίαση των κύριων αποτελεσμάτων της έρευνας των καταναλωτών (Αρχεία Έρευνας Καταναλωτών).

1. Δείτε τα αποτελέσματα των Ερευνών Οικονομικής Συγκυρίας -Ιούλιος 2015 κάνοντας κλικ εδώ 
2. Δείτε τα αποτελέσματα των Ερευνών Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης -Ιούλιος 2015 κάνοντας κλικ εδώ

Πηγή: http://iobe.gr

Τριμηνιαία έκθεση για την Ελληνική Οικονομία

Το ΙΟΒΕ εκδίδει τέσσερις φορές το χρόνο την «Έκθεση για την Ελληνική Οικονομία». Βασικοί σκοποί της έκθεσης είναι η ανάλυση των εκάστοτε οικονομικών εξελίξεων στην Ελλάδα, σε ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο, καθώς και η διατύπωση προβλέψεων για την πορεία της ελληνικής οικονομίας μεσοπρόθεσμα. 

Η έκθεση αποτελείται από τρεις ενότητες. Στην πρώτη ενότητα συνοψίζονται οι σημαντικότερες εξελίξεις της παγκόσμιας οικονομίας, με έμφαση στα τεκταινόμενα σε οικονομικό επίπεδο στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Επιπλέον, αναλύεται το οικονομικό κλίμα στην Ελλάδα βάσει των σχετικών δεικτών της Έρευνας Οικονομικής Συγκυρίας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, την οποία στην Ελλάδα πραγματοποιεί το ΙΟΒΕ. Αξιολογούνται η ασκούμενη οικονομική πολιτική και η πορεία εκτέλεσης του προϋπολογισμού, καθώς και o βαθμός προώθησης διαρθρωτικών αλλαγών. 

Στη δεύτερη ενότητα παρουσιάζονται καταρχάς οι πρόσφατες τάσεις των βασικών μακροοικονομικών μεγεθών και οι μεσοπρόθεσμες προβλέψεις για την εξέλιξή τους. Παραθέτονται οι πρόσφατες εξελίξεις στη δραστηριότητα των κύριων τομέων της ελληνικής οικονομίας (βιομηχανία, κατασκευές, υπηρεσίες) και των βασικών κλάδων που περιλαμβάνονται σε αυτές. Αποδελτιώνεται η πορεία των εξαγωγών αγαθών. Καταγράφονται οι τάσεις στην απασχόληση και στον πληθωρισμό και τα επιμέρους χαρακτηριστικά τους. Επιπρόσθετα, αναλύονται οι εξελίξεις στο ισοζύγιο πληρωμών. 

Στην τρίτη ενότητα παρουσιάζεται μια μελέτη ή ανάλυση του ΙΟΒΕ για ένα επίκαιρο θέμα.
Των τριών ενοτήτων που αποτελούν το σώμα της Έκθεσης για την Ελληνική Οικονομία προηγείται πάντα μια συνοπτική επισκόπησή τους. 

Η «Έκθεση για την Ελληνική Οικονομία» του ΙΟΒΕ θεωρείται από την ελληνική και διεθνή κοινότητα ως μια από τις εγκυρότερες εκδόσεις για την ελληνική οικονομία. Γίνεται συχνά αντικείμενο δημόσιου διαλόγου, καθώς η έκδοσή της λαμβάνει ευρεία δημοσιότητα και χρησιμοποιείται ως σημείο αναφοράς από δημοσιογράφους, επιχειρηματίες και πολιτικούς.


1.Για να δείτε την έκθεση για την Ελληνικη Οικονομία για το Δεύτερο τρίμηνο του 2015 κάντε κλικ εδώ

2. Για να δείτε την Παρουσίαση της Έκθεσης (Δεύτερο τρίμηνο 2015) κάντε κλικ εδώ

Πηγή: http://iobe.gr 

Τετάρτη 16 Σεπτεμβρίου 2015

ΟΟΣΑ: Χάθηκε το ένα τέταρτο απο τα εισοδήματα των Ελλήνων

Μείωση κατά 27,5% παρουσίασε το διαθέσιμο κατά κεφαλήν εισόδημα στην Ελλάδα, με τις δαπάνες των νοικοκυριών αλλά και την αποταμίευση να παρουσιάζουν κατακόρυφη πτώση από το 2007 έως σήμερα.

Τη δραματική συρρίκνωση του διαθέσιμου εισοδήματος κατά την περίοδο της κρίσης στην Ελλάδα αποτυπώνει ο Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) σε ειδική έκθεση για την οικονομική κατάσταση των νοικοκυριών στις χώρες – μέλη του. Συγκεκριμένα, από το 2007 έως και το πρώτο τρίμηνο του 2015 το διαθέσιμο κατά κεφαλήν εισόδημα των Ελλήνων μειώθηκε κατά 1/4, με την κατά κεφαλήν κατανάλωση να υποχωρεί κατά 20% από το 2007 έως τις αρχές του 2015. Αντίστοιχα πτωτική ήταν και η πορεία των αποταμιεύσεων. Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΟΣΑ, το ποσοστό αποταμίευσης στις αρχές του 2007 ήταν 3,2%. Στο τέλος του 2013 το ποσοστό ήταν στο -11,1%, ενώ στο πρώτο τρίμηνο του 2015 είχε περιοριστεί η πτώση του στο -6,8%. Κατά μέσο όρο το κατά κεφαλήν ΑΕΠ αυξήθηκε στις χώρες του ΟΟΣΑ κατά 3,3% στο πρώτο τρίμηνο του 2015 έναντι του 2007, ενώ το κατά κεφαλήν διαθέσιμο εισόδημα παρουσίασε άνοδο κατά 8,1%. Ο Οργανισμός επισημαίνει ότι υπάρχουν μεγάλες αποκλίσεις μεταξύ των χωρών του και ειδικά σε εκείνες όπου εφαρμόστηκαν προγράμματα προσαρμογής όπως η Ελλάδα.

Πηγή: www.dikaiologitika.gr

Τρίτη 15 Σεπτεμβρίου 2015

ΕΛΣΤΑΤ: Μικτή εικόνα στον τζίρο επιχειρήσεων παροχής υπηρεσιών

Μικτή εικόνα παρουσίασε η πορεία του τζίρου των εγχώριων επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον τομέα των υπηρεσιών, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για το β΄ τρίμηνο εφέτος.

Ειδικότερα αύξηση στον κύκλο εργασιών καταγράφηκε στις υπηρεσίες δραστηριοτήτων αρχιτεκτόνων και µηχανικών και συναφών δραστηριοτήτων παροχής τεχνικών συµβουλών (28,5%), δραστηριοτήτων σχετικών µε την απασχόληση (22,7%), πληροφορικής (20%), άλλων επαγγελµατικών, επιστηµονικών και τεχνικών δραστηριοτήτων (13%), δραστηριοτήτων σχετικών µε την παροχή προστασίας και τη διενέργεια έρευνας (10,3%), νοµικών και λογιστικών δραστηριοτήτων (3,7%) και δραστηριοτήτων επεξεργασίας δεδοµένων και δραστηριοτήτων παροχής πληροφόρησης (0,5%). Στον αντίποδα, ο τζίρος κινήθηκε πτωτικά στις υπηρεσίες εκδοτικών δραστηριοτήτων (21,1%), διαφήµισης, έρευνας αγοράς και δηµοσκοπήσεων κοινής γνώµης (14,4%), διοικητικών δραστηριοτήτων γραφείου και υποστήριξης προς τις επιχειρήσεις (7,9%), ταχυδροµικών και ταχυ-µεταφορικών δραστηριοτήτων (4,8%), δραστηριοτήτων παροχής συµβουλών διαχείρισης (1,8%), δραστηριοτήτων καθαρισµού (1,3%) και τηλεπικοινωνιών (0,3%).

Πηγή:www.dikaiologitika.gr

Ανάλυση Icap: Αισιόδοξα μηνύματα για τις ελληνικές επιχειρήσεις

Ανακοπή της φθίνουσας πορείας, αλλά και μικρή αύξηση των πωλήσεων διαπιστώνει η Icap αναλύοντας τις οικονομικές καταστάσεις ενός δείγματος 14.223 ελληνικών επιχειρήσεων (εκτός τραπεζών-ασφαλειών), που ήδη δημοσίευσαν ισολογισμούς χρήσης 2014/2013.

Παράλληλα, σημειώθηκε εντυπωσιακή βελτίωση των λειτουργικών αποτελεσμάτων των ελληνικών επιχειρήσεων. Παρόλα αυτά, το συνολικό καθαρό αποτέλεσμα ήταν ζημιογόνο για άλλη μία χρονιά, όμως οι ζημίες περιορίστηκαν σημαντικά κατά την τελευταία χρήση. Οι μόνοι κερδοφόροι κλάδοι για το 2014 ήταν το εμπόριο και ο τουρισμός. 


Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, στα αρχεία της ICAP Databank υπάρχουν καταχωρημένες 14.223 επιχειρήσεις (εξαιρουμένων τραπεζών-ασφαλειών) με διαθέσιμους δημοσιευμένους ισολογισμούς και των δύο τελευταίων ετών, ώστε να είναι δυνατή η σύγκριση των μεγεθών. Από τις εταιρείες αυτές οι 2.923 είναι βιομηχανικές, οι 4.160 εμπορικές, οι 4.462 εταιρείες παροχής υπηρεσιών, ενώ 1.494 και 1.184 εταιρείες αντίστοιχα προέρχονται από τον τουριστικό κλάδο και τον κατασκευαστικό κλάδο. Τα μεγέθη των επιχειρήσεων αυτών για το 2014 συγκρίνονται με τα αντίστοιχα μεγέθη των ίδιων ακριβώς επιχειρήσεων για το 2013. 

Σύμφωνα με την Icap, εξετάζοντας τα μεγέθη που περιλαμβάνονται στους ισολογισμούς και τα οικονομικά αποτελέσματα όλων των επιχειρήσεων του δείγματος, φαίνεται ότι το 2014 αποτέλεσε έτος ανακοπής της φθίνουσας πορείας που επικρατούσε επί σειράν ετών, παρά τις σημαντικές διαφορές που εμφανίζουν οι επί μέρους τομείς δραστηριότητας. Συγκεκριμένα, από τα ενοποιημένα αποτελέσματα χρήσεως του συνόλου των επιχειρήσεων (ανεξαρτήτως κλάδου δραστηριότητας), το τελευταίο έτος υπήρξε αύξηση του συνολικού κύκλου εργασιών κατά 2,4%, φαινόμενο σαφώς ενθαρρυντικό συγκριτικά με τις συνθήκες συνεχούς υποχώρησης που επικρατούσαν τα προηγούμενα χρόνια, με τις συνολικές πωλήσεις να ανέρχονται σε 129,9 δισ. ευρώ το 2014. 

Παράλληλα, οι προσπάθειες συγκράτησης του κόστους πωλήσεων φαίνεται ότι απέδωσαν, γεγονός που οδήγησε σε αισθητή αύξηση των μικτών κερδών, κατά 5,3%. Η εξέλιξη αυτή συνοδεύτηκε και από την έντονη μείωση (κατά 15,5%) των χρηματοοικονομικών δαπανών στη διάρκεια του έτους, γεγονός που οδήγησε σε θεαματική βελτίωση του λειτουργικού αποτελέσματος, το οποίο ανήλθε σε 1,89 δισ. ευρώ το 2014, από 287 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος. Παρόλα αυτά, το τελικό καθαρό αποτέλεσμα παρέμεινε ζημιογόνο εξαιτίας κυρίως της δραστικής αύξησης των μη λειτουργικών εξόδων που επιβάρυναν τις επιχειρήσεις. Ωστόσο, πρέπει να επισημάνουμε το γεγονός ότι οι ζημίες συρρικνώθηκαν κατά την τελευταία χρήση (-55,3%), περιοριζόμενες σε 642,4 εκατ. ευρώ το 2014, από 1,43 δισ. ευρώ το 2013. Τέλος, τα κέρδη EBITDA αυξήθηκαν κατά 19% περίπου, ανερχόμενα σε 9,7 δισ. ευρώ. Όσον αφορά στα στοιχεία ενεργητικού και παθητικού των εταιρειών, το σύνολο ενεργητικού τους αυξήθηκε μόλις κατά 0,7% το 2014/13, ανερχόμενο σε 218,8 δισ. ευρώ. Οριακές ήταν οι μεταβολές όλων σχεδόν των στοιχείων του ενεργητικού, εξαιρουμένων των διαθεσίμων τα οποία κατέγραψαν έντονη διεύρυνση. 

Από την άλλη πλευρά, τα ίδια κεφάλαια μειώθηκαν οριακά, ενώ μικρές ποσοστιαίες αυξήσεις κατέγραψαν οι υποχρεώσεις τόσο οι μεσο-μακροπρόθεσμες, όσο και οι βραχυπρόθεσμες. Στο σημείο αυτό υπενθυμίζεται ότι ήδη από την χρήση του 2013 είχε καταγραφεί τάση «αναδιάταξης» των υποχρεώσεων των εταιρειών προς τον τραπεζικό τομέα (φαινόμενο που ενδεχομένως παραπέμπει σε διαδικασίες ρυθμίσεων δανείων, ή αντικατάστασης βραχυπρόθεσμων με μακροπρόθεσμα). 

Σχετικά με τους χρηματοοικονομικούς δείκτες, αξίζει να επισημανθεί η (έστω και μικρή) βελτίωση του περιθωρίου μικτού κέρδους, από 17,94% το 2013 σε 18,45% το 2014. Περαιτέρω, τόσο η αποδοτικότητα ιδίων κεφαλαίων όσο και το περιθώριο καθαρού κέρδους εξακολουθούν να διατηρούν το αρνητικό πρόσημο, ωστόσο διαφαίνεται τάση βελτίωσης εξαιτίας της περικοπής των ζημιών, ενώ οι δείκτες ρευστότητας δεν εμφάνισαν αξιόλογη μεταβολή το τελευταίο έτος. 

Όσον αφορά τη διάκριση σε κερδοφόρες – ζημιογόνες εταιρείες, από το συνολικό δείγμα των 14.223 εταιρειών προκύπτουν τα εξής: 
- 8.431 εταιρείες (59,3%) ήταν κερδοφόρες, με κέρδη περίπου 6.065 εκατ. ευρώ 
- 5.792 εταιρείες (40,7%) ήταν ζημιογόνες, με ζημίες ύψους περίπου 6.707 εκατ. ευρώ. 

Σε σχετικές δηλώσεις του ο Νικήτας Κωνσταντέλλος , Διευθύνων Σύμβουλος Ομίλου ICAP δήλωσε σχετικά: «Το έτος 2014 αποτέλεσε έτος ορόσημο για την ελληνική οικονομία, δεδομένου ότι υπήρξε ανακοπή της υφεσιακής πορείας και καταγραφή θετικού ρυθμού μεταβολής του ΑΕΠ, μετά από μία εξαετία βαθιάς ύφεσης. Η βελτίωση στα μακροοικονομικά μεγέθη της χώρας αποτυπώθηκε και στις επιδόσεις των επιχειρήσεων κατά το 2014. Πράγματι, από τους μέχρι τώρα δημοσιευμένους ισολογισμούς 14.223 εταιρειών, προκύπτει ότι το τελευταίο έτος σημειώθηκε όχι μόνο ανακοπή της συνεχούς πτώσης, αλλά και μικρή αύξηση των πωλήσεων κατά 2,4%. Το εντυπωσιακό όμως ήταν ο ισχυρός ρυθμός ανάπτυξης των λειτουργικών αποτελεσμάτων των ελληνικών επιχειρήσεων, που συνοδεύτηκε από σημαντική αύξηση των κερδών EBITDA κατά 19%. Οι θετικές αυτές εξελίξεις όμως δεν ήταν αρκετές, ώστε να αποτρέψουν την καταγραφή ζημιογόνου αποτελέσματος, ωστόσο πρέπει να επισημάνουμε το γεγονός ότι οι ζημίες συρρικνώθηκαν κατά 55%, στοιχείο που παραπέμπει σε τάση ανάκαμψης. Η πλειοψηφία των κλάδων παρέμειναν ζημιογόνοι, ενώ οι μόνοι κερδοφόροι το 2014 ήταν το Εμπόριο και ο Τουρισμός». 

Σύμφωνα με τον κ. Κωνσταντέλλο: «όσο αφορά το 2015, από τα εξαμηνιαία αποτελέσματα που δημοσίευσαν 198 εισηγμένες πλην Τραπεζών, προκύπτει μια αύξηση των κερδών EBITDA κατά 14% παρ όλο που ο τζίρος υποχώρησε κατά 2,3%. Η βελτίωση της κερδοφορίας οφείλεται κυρίως στις σημαντικές διαρθρωτικές αλλαγές ορισμένων μεγάλων ελληνικών εταιρειών όπως και σε άλλους ειδικούς παράγοντες όπως η μείωση του ενεργειακού κόστους. Παρόλο όμως που μέχρι και το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, τα σημάδια ανάκαμψης ήταν ορατά, οι επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα δοκιμάζονται σκληρά, αφενός από την επιβολή των capital controls που "στράγγισαν" τη ρευστότητα στην αγορά, αφετέρου από την είσοδο της χώρας εκ νέου σε προεκλογική περίοδο. Παραμένει, λοιπόν, θέμα ύψιστης προτεραιότητας η αποκατάσταση ομαλών συνθηκών λειτουργίας της αγοράς, η εδραίωση πολιτικής σταθερότητας προκειμένου να εξαλειφθεί η αβεβαιότητα, καθώς και η ουσιαστική αποκατάσταση της ρευστότητας στην αγορά, για την οποία προϋπόθεση θα είναι η ομαλή ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών».

Πηγή: www.dikaiologitika.gr

Παρασκευή 4 Σεπτεμβρίου 2015

Τεράστια αύξηση χρήσης πλαστικού χρήματος λόγω capital controls

Έχει σχεδόν τριπλασιαστεί η χρήση του πλαστικού χρήματος στο εμπόριο. Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία από τα πιστωτικά ιδρύματα, από τα τέλη Ιουνίου που επιβλήθηκαν η τραπεζική αργία και τα capital controls έως τις αρχές Αυγούστου, είχαν εκδοθεί περισσότερες από 1,1 εκ. χρεωστικές κάρτες περίπου σε έναν μήνα, ξεπερνώντας τα 11 εκ. στο σύνολό τους, ενώ πριν από τους κεφαλαιακούς περιορισμούς εκδίδονταν, κατά μέσον όρο, κάτω από 100.000 κάρτες μηνιαίως.

Αυτό αναφέρει το Ινστιτούτο Εμπορίου & Υπηρεσιών (ΙΝ.ΕΜ.Υ.) της Εθνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας σε μία βιβλιογραφική έρευνα αποτύπωσης της υφιστάμενης κατάστασης που πραγματοποίησε θέλοντας να αναδείξει τον ολοένα και σημαντικότερο ρόλο που έχει αποκτήσει τα τελευταία χρόνια το ηλεκτρονικό εμπόριο, τόσο στην εξέλιξη των επιχειρήσεων όσο και στη βελτίωση της ελληνικής οικονομίας. 


Η επεξεργασία, από πλευράς Ινστιτούτου, των δημοσιευμένων πρωτογενών δεδομένων της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GRECA) και της ELTRUN (Ετήσια Έρευνα Ηλεκτρονικού Εμπορίου), καταδεικνύει την αυξανόμενη δυναμική που αναπτύσσει ο συγκεκριμένος κλάδος, κατατάσσοντάς τον στους πλέον ανερχόμενους. Ακολουθούν τα βασικότερα συμπεράσματα των ερευνών που εκπονήθηκαν από τους προαναφερθέντες φορείς με έτος αναφοράς το 2014 για τη χρήση του πλαστικού χρήματος. 

Χρήση πλαστικού χρήματος κατά τη διάρκεια των Capital Controls 

Σύμφωνα με τα στοιχεία το 2014 το ποσό που δαπανήθηκε σε κάρτες Visa αντιπροσώπευε μόλις 1 ευρώ σε κάθε 33 ευρώ καταναλωτικής δαπάνης, σε σύγκριση με το 1 ευρώ στα 6 ευρώ στην Ευρώπη, κάτι όμως που έχει αρχίσει να αλλάζει ριζικά μετά την τραπεζική αργία και την επιβολή των capital controls. 

Οι τρέχουσες εξελίξεις περιόρισαν μεν τη δυνατότητα ανάληψης μετρητών, ωφέλησαν δε καταναλωτές και επιχειρήσεις που αποκομίζουν πλέον σημαντικά πλεονεκτήματα με τη χρήση του πλαστικού χρήματος. 

- Σύμφωνα με στοιχεία της Visa Europe, που επεξεργάζεται σχεδόν το 60% των συναλλαγών με ελληνικές κάρτες για αγορές, τις δύο εβδομάδες μετά την εισαγωγή των capital controls παρατηρήθηκε αύξηση 135% στον αριθμό συναλλαγών σε σύγκριση με το δεκαπενθήμερο πριν από τα capital controls. Ο τομέας των τροφίμων γνώρισε τη μεγαλύτερη αύξηση στη χρήση των χρεωστικών καρτών μέσα στις δύο αυτές εβδομάδες (με αύξηση της χρήσης τους 234%) και ακολουθούν ο τομέας της υγείας (206%) και τα πρατήρια καυσίμων (193%). 
- Ο τζίρος σε POS των χρεωστικών καρτών υπερδιπλασιάστηκε σε σχέση με πέρυσι, με την αυξημένη χρήση να παρατηρείται στους υφιστάμενους αλλά και στους νέους πελάτες καρτών. Αυτή η εξέλιξη παραπέμπει σε υπερδιπλασιασμό των συσκευών αποδοχής καρτών από το σημερινό επίπεδο των 150.000 σε 400.000 περίπου τα επόμενα δύο χρόνια. Την ίδια στιγμή πενταπλασιάστηκαν οι νέοι κωδικοί χρήσης ηλεκτρονικής τραπεζικής e-banking, με πάνω από 150.000 νέους χρήστες τον Ιούλιο. 

- Η επιβολή περιορισμών στην κίνηση κεφαλαίων πυροδότησε στην ουσία την αύξηση της χρήσης του πλαστικού χρήματος, με αποτέλεσμα η δυναμική που αναπτύσσεται να θεωρείται πλέον ιδιαίτερα σημαντική. Αρκεί να αναλογιστεί κανείς ότι μέχρι και σήμερα σε εθνικό επίπεδο οι πληρωμές με κάρτες αντιπροσωπεύουν μόνο το 6% των συνολικών πληρωμών στη χώρα, συνιστώντας μία από τις χειρότερες επιδόσεις στην Ευρώπη. 

- Βάσει εκτιμήσεων, η χρήση πλαστικού χρήματος θα μπορούσε να συνεισφέρει στη μείωση της φοροδιαφυγής (υπολογίζεται στο 25% του ΑΕΠ) κατά 5 δις ευρώ και αύξηση των φορολογικών εσόδων πάνω από 1 δις ευρώ σε ετήσια βάση (ΦΠΑ, φορολογία φυσικών και νομικών προσώπων). 'Άρα η συντονισμένη υλοποίηση ενός εκτενούς πακέτου μέτρων για την αύξηση των ηλεκτρονικών συναλλαγών θα μπορούσε να μειώσει τουλάχιστον κατά 25% τη «μαύρη» οικονομία, ενισχύοντας σημαντικά τα δημόσια έσοδα της χώρας. 

Σχετικά με την επίδραση της τραπεζικής αργίας και των περιορισμών στην κίνηση κεφαλαίων στις ελληνικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται μέσω ψηφιακών μέσων -κυρίως ηλεκτρονικά καταστήματα: 

- το 97% έχει αντιμετωπίσει προβλήματα στις πληρωμές και τις εισπράξεις. 
- το 64% έχει αντιμετωπίσει προβλήματα στην παραγωγή και τη διακίνηση προϊόντων. 
- το 66% αντιμετωπίζει προβλήματα πληρωμής των συνεργατών του 
- το 61% έχει αδυναμία χρήσης μεθόδων πληρωμής, όπως Paypal 
- το 49% δηλώνει αδυναμία πληρωμής οφειλών σε προμηθευτές 
- το 49% επίσης έχει αδυναμία πληρωμής πιστωτικών, χρεωστικών καρτών 
- το 41% δηλώνει αδυναμία εξόφλησης και πληρωμής επιταγών 
- το 29% δηλώνει άρνηση και αδυναμία πελατών να πληρώσουν με μετρητά 
- το 8% έχει αδυναμία καταβολής φόρων και μισθών. 
- το 78% των επιχειρήσεων έχει αντιμετωπίσει ακυρώσεις παραγγελιών πελατών 
- το 31% έχει αδυναμία εισαγωγής πρώτων υλών 
- το 22% αντιμετωπίζει δυσκολίες στη συνεργασία με τις μεταφορικές εταιρείες 
- το 14% των επιχειρήσεων δυσκολεύεται να διακινήσει τα προϊόντα στο εσωτερικό 

- Προς αντιμετώπιση της δύσκολης κατάστασης, το 60% των επιχειρήσεων στράφηκαν σε εναλλακτικές μορφές πληρωμών προς ξένους, με τη χρήση τραπεζικού λογαριασμού στο εξωτερικό. 

- Παράλληλα, όμως, ένα υψηλό ποσοστό, 44%, βρέθηκε σε πλήρες αδιέξοδο, μην μπορώντας να κάνει τίποτα απολύτως. 

Ηλεκτρονικό Εμπόριο 

Επίσης, η αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου εμφάνισε σημάδια βελτίωσης το 2014, αφού οι Έλληνες online καταναλωτές, αύξησαν περίπου κατά 10% τον αριθμό των κατηγοριών που αγόρασαν online το 2014. Η ανάπτυξη είναι εμφανής και από τον αριθμό των online αγορών, αφού από μια αγορά ανά μήνα στη διάρκεια του 2013, η εν λόγω αναλογία αυξήθηκε σε τρεις αγορές ανά δίμηνο το 2014. Οι προβλέψεις για το 2015 είναι θετικές, από τη στιγμή που εκτιμάται πως 6 στους 10 online καταναλωτές θα αυξήσουν την αξία των online αγορών τους και μόνο 1 στους 10 θα προβούν σε μείωσή τους.

Πηγή: www.dikaiologitika.gr

Τρίτη 1 Σεπτεμβρίου 2015

Τα capital controls στέρησαν 1,33 δισ. από το εμπόριο το καλοκαίρι

Κατάρρευση του τζίρου στο εμπόριο λόγω των περιορισμών στην κίνηση κεφαλαίων καταδεικνύουν στοιχεία που έδωσε σήμερα Δευτέρα στη δημοσιότητα η Εθνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ).
 
Σύμφωνα με εκτιμήσεις της ΕΣΕΕ, ο τζίρος για το χρονικό διάστημα του Ιουνίου και πριν την έναρξη των θερινών εκπτώσεων του τρέχοντος έτους, είχε ήδη μειωθεί κατά -5% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2014. Λόγω δε των έκτακτων καταστάσεων, η εκπτωτική περίοδος δεν είχε τα αναμενόμενα αποτελέσματα για τους εμπόρους, ούτε βοήθησε τους καταναλωτές στις αγοραστικές τους καλοκαιρινές συνήθειες.

Ενδεικτικό είναι ότι για πρώτη φορά στην έρευνα που πραγματοποιεί το ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ σε επιχειρήσεις για τις θερινές εκπτώσεις, η περίοδος με τις μεγαλύτερες πωλήσεις είναι το πρώτο δεκαπενθήμερο του Αυγούστου. Η παραπάνω αλλαγή είναι απολύτως συμβατή με τις γενικότερες εξελίξεις στην ελληνική οικονομία και την εύλογη καθυστέρηση της προσαρμογής των καταναλωτών σε κλειστές τράπεζες και τα όρια των capital controls.

Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ Βασίλης Κορκίδης δήλωσε σχετικά: «Οι φετινές θερινές εκπτώσεις πέρασαν εντελώς απαρατήρητες, λόγω ειδικών συνθηκών, ασυνήθιστων καταστάσεων και πρωτόγνωρων γεγονότων που συνέβησαν ταυτόχρονα κατά τη διάρκεια του διμήνου Ιουλίου-Αυγούστου. Ως εκ τούτου, οποιαδήποτε σύγκριση με προηγούμενες χρονιές, επίσης εντός κρίσης, είναι μόνο για ιστορικούς και στατιστικούς λόγους, αφού για πρώτη φορά είχαμε περίοδο τακτικών εκπτώσεων με κλειστές τράπεζες, capital controls, δημοψήφισμα, νέο μνημόνιο και πρόωρες εκλογές. Οι καλοκαιρινές εκπτώσεις του 2015 έπεσαν θύμα ενός οικονομικού και πολιτικού Αρμαγεδώνα με τραγικά αποτελέσματα για το σύνολο του ελληνικού εμπορίου».

Τα στοιχεία της έρευνας του ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ για την εμπορική κίνηση της καλοκαιρινής περιόδου το 2015, καταλήγουν στα παρακάτω βασικά αποτελέσματα:

- Οι τζίροι των μηνών Ιουνίου, Ιουλίου και Αυγούστου, δεν έχουν δημοσιευτεί ακόμη από την ΕΛ.ΣΤΑΤ., αλλά αποτελούν προϊόν εκτίμησης και με μεσοσταθμική μείωση -5% σε σχέση με τους αντίστοιχους μήνες του 2014, δείχνουν μια minimum μείωση 1,33 δισ. ευρώ στον καλοκαιρινό τζίρο του 2015.


- Ο συνολικός τζίρος του λιανικού εμπορίου από τα επίπεδα των 10,58 δισ. ευρώ το καλοκαίρι του 2014 εκτιμάται ότι δεν θα ξεπεράσει το 2015 τα 9,25 δισ. ευρώ (μείωση -12,7%).


- Κατά τη διάρκεια των capital controls και ιδιαίτερα για τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο του 2015, έχουν γίνει εκτιμήσεις απώλειας 520 εκατ. ευρώ (-14,9%) τον Ιούλιο και 620 εκατ. ευρώ (-17,3%) τον Αύγουστο στην κατανάλωση.


- Η αναλυτική εξέλιξη του καλοκαιρινού τζίρου στο λιανικό εμπόριο δείχνει το 2015 κατανάλωση 7,05 δισ. ευρώ σε τρόφιμα και καύσιμα (6,51 δισ. ευρώ το 2014), ενώ μόνο 2,24 δισ. ευρώ στους λοιπούς υποκλάδους της εμπορικής δραστηριότητας από τα 4,08 δις το 2014.


- Τον Ιούλιο του 2015 η ζήτηση για τρόφιμα και καύσιμα ήταν αυξημένη κατά περίπου +25% σε σχέση με τις προσδοκίες της αγοράς, ενώ αντίθετα οι λοιποί κλάδοι του Λιανεμπορίου κατέγραψαν κατακόρυφη πτώση του κύκλου εργασιών τους κατά περίπου -75%.


- Τον  Αύγουστο του 2015 η κατάσταση εξομαλύνθηκε έως έναν βαθμό, καθώς η ζήτηση για τρόφιμα και καύσιμα παρουσίασε άνοδο κατά +5% σε σύγκριση  με την προσδοκώμενη αγοραστική δαπάνη, με τους λοιπούς κλάδους του Λιανεμπορίου να εμφανίζουν μία συρρίκνωση του τζίρου τους κατά περίπου -45%.


- Οι μεσοσταθμικές μεταβολές στο σύνολο του τριμήνου, το καλοκαίρι του 2015 δείχνουν αύξηση 540 εκατ. ευρώ (+8,3%) σε τρόφιμα και καύσιμα και μεγάλη μείωση 1,84 δισ. ευρώ (-45,1%) στους υπόλοιπους κλάδους της εμπορικής δραστηριότητας.
Ιδιαίτερα για την ομάδα της ένδυσης και της υπόδησης οι επιπτώσεις ήταν ακόμη πιο επώδυνες, αφού η εκτίμηση για την πτώση του κύκλου εργασιών τον Ιούλιο ανήλθε στο -80% και τον Αύγουστο στο -60%.

- Η θερινή εκπτωτική περίοδος για 8 στις 10 εμπορικές επιχειρήσεις κινήθηκε σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα από την αντίστοιχη περυσινή, με τη μείωση να ξεπερνά μεσοσταθμικά το -30%, ιδιαίτερα στα μεγάλα αστικά κέντρα.

Τέλος, από την έρευνα της ΕΣΕΕ αποδεικνύεται η στροφή του αγοραστικού κοινού στη χρήση πιστωτικών και χρεωστικών καρτών στις θερινές εκπτώσεις του 2015 από πέρυσι, αφού τα ποσοστά χρήσης 32-36%, επιβεβαιώνουν ότι η χρήση των πιστωτικών καρτών δεκαπλασιάστηκε.


Πηγή: www.kerdos.gr